Nacht van de Ondernemer

Wat?

Voor de tweede keer lanceerde de OVB een campagne voor ondernemers naar aanleiding van de Dag van de Ondernemer.

Waarom?

Ondernemers kloppen nog te vaak te laat aan bij een advocaat voor juridisch advies. Uit onderzoek uit 2015 blijkt dat 86 % van de ondernemers ’s nachts wakker ligt en piekert over zijn zaak. Juridische problemen houden 10 % van de ondernemers uit hun slaap. De OVB wilde hen, na de succesvolle actie uit 2015, ook dit jaar doen inzien dat preventie loont.

Hoe?

Met de video’s die ter gelegenheid van de campagne van 2015 gemaakt, adverteerden we op Youtube en Facebook, specifiek gericht naar een ondernemerspubliek. We postten ook videoboodschappen op Twitter en adverteerden op Google.

De campagne startte op 18 november, Dag van de Ondernemer, en liep nog 3 weken nadien. Ze resulteerde in 4.900.000 impressies. Onze video’s werden meer dan 1.100.000 keer bekeken. 178.000 mensen keken de video volledig uit. Op Facebook en Twitter keken mensen minstens 3 minuten naar de video, op Youtube was dat 30 seconden.

 

Save